2012. április 24., kedd

Konzultáció - 1. felvonás


Ma egy órára volt időpontunk Tűű dokihoz. Férjecském is elkísért, így mind a ketten bementünk a rendelőbe. Mint mindig, most is nagyon kedves volt a doki. Az új dolog, amit kaptam, az a Mastodynon csepp. Ismertem már régről, de még nem próbáltam. Egyszer kaptam a prolactinomra bromocriptint, akkor utána sikerült is baba. Ez a 2. méhenkívülim előtt volt. Egyébként szerintem nem olyan vészes a prolactin szintem, 200-300 mIU/l szokott lenni általában. Azt hiszem a 150 körüli érték a jó teherbeeséshez. Viszont van 1-2 olyan tünetem, ami nem jó és lehet, hogy a kicsit magasabb prolactin szint oka. Szóval mától 2x30 csepp az adagom belőle:) 
A konzultáció után gyorsan elugrottunk még a Bálint Analitikába (még jó, hogy minden itt van 15 perces körzetben:D), mert Tűű doki kért pár hormon eredményt. Ezek függvényében alakítjuk a dolgokat, hogy ez a ciklusom végre normális hosszúságú legyen. Kérte, hogy az intézetben megbeszélteket mindenképp jelezzem neki, kíváncsi, hogy milyen kezelést választanak nekem következő ciklusban a beültetéskor. Ezért holnap, az intézetes konzi után írom is neki a fejleményeket.
Hihetetlen egyébként, hogy Bálintban milyen kedvesek a nővérkék. Mindig tudják, hogy ki vagyok. Kérdezgetik, hogy esetleg hcg-t nézetni megyek-e:) (most mondtam, hogy kb. majd egy hónap múlva:)) Ami még nagyon pozitív, hogy a vérvétel után 1,5 órával meg is érkezett email-ben az eredmény.

ösztradiol           46.3 pg/ml            (12.5    166.0)
tesztoszteron     0.24 ng/ml           (0.08     0.48)
prolactin             188.9 uIU/ML        (102.0    496.0)
tsh                      2.06 uIU/ML          (0.40     4.20)

Igazából minden értékhatárom belül van. Ami vicces, hogy a prolactim szintem tényleg nem is magas, úgyhogy kíváncsi is vagyok, hogy mit mond rá majd Tűű doki. Őt egyébként főként az ösztrogén szint érdekli. Ami viszont egy kicsit elkeserített, az a tsh-m. Sose volt még ilyen magas. Úgy tudom, hogy 1 körüli érték a jó. Bár a pcos honlapon meg ezt olvastam: „Újabban már 3 uIU/ml fölötti értékeket is emelkedettnek tartanak!  Teherbeeséshez a 2 körüli érték az ideális.” Szóval most akkor nem tudom, hogy mennyi az ideális. Nekem általában 1,4 szokott lenni, egyszer volt 0,8. Nem tudom…..ez is ciklusfüggő vajon? A tesztoszteronom kb. sose volt még ilyen alacsony, úgyhogy ennek most örülök.

Megkérdeztem Tűű dokit, hogy ő hogyan látja, mikor lehet menni a kis eszkimókért. Azt mondta, amit egyébként én is helyeseltem, hogy ebben a ciklusban semmiképp se, a következő ciklusba viszont lehet. Addig is nézzük a hormonjaimat, és megpróbálunk egy 28 napos ciklust kreálni.

Ennek függvényében megyünk holnap az intézetbe megbeszélni a továbbiakat, úgyhogy folyt. köv……

Nincsenek megjegyzések: