2013. április 3., szerda

Paleoságok



Hétvégén vettünk a piacon datolyát…nem kellett volna. Azaz nem kellett volna ott megkóstolnom, mert akkor nem vettük volna meg és akkor nem csábított volna itt napokig. Ugyanis annyira, de annyira finom, hogy én ilyen finomat még életemben nem ettem (mármint nem datolyát, mert azt eddig nem is szerettem, hanem úgy általában). Szóval megvettük és én nem bírtam vele leállni. Pedig pár szem (hááát, őőőő….jó pár szem) igazán meg tudja dobni az ember (azaz az én) vércukorszintjét. De nem érdekelt…mostanában valahogy nem érdekel a vércukorszintem, sem az inzulin.
Na, de a lényeg, hogy úgy döntöttem, hogy ma jól felhasználom a maradék 8 szemet és soha többé nem veszünk ilyeneket, nehogy kísértésbe essem:D
Csoki krémet csináltam, az alapanyagok pedig a következők:
1 avokádó
8 szem datolya
2 tk. kakópor pici vízzel elkeverve
1 tk. xilit (ez kihagyható, mert bazi édes lett)
Ezt itt mind összeturmixoljuk és már kész is:) Hááát, megettem mind. Nem egyszerre, de megettem...hát, nem guszti?????????? Ki tudna ennek ellenállni????



Készítettem még egy fincsiséget. Több paleo kenyeret sütöttem már, de ez bizonyult eddig a legjobbnak….és nem lett zöld. Ez már haladás, nem? :D Ja, és tojás mentes, ez a legjobb az egészben.
Hozzávalók:
200 g liszt (én most kendermag és lenmag lisztet használtam)
3 ek. őrölt lenmag
2 ek. útifű maghéj
víz forró víz (amennyit felvesz a lenmag és az útifű maghéj)
pici só
1 tk. szódabikarbóna
1 ek. zsír
A lenmagot és az útifű maghéjat forró vízbe áztattam (kb. 20-30 percre). Annyi vizet használtam, hogy jól keverhető masszát kapjak. Az így kapott nyákos masszát hozzákevertem a száraz hozzávalókhoz és bele kevertem az olvasztott zsírt is. (Öntöttem még hozzá vizet, összesen talán egy bögrényi (2-3 dl) vizet használtam fel) 180 fokon, légkeverésen, előmelegített sütőben 35 percig sütöttem. Legközelebb asszem 40 percig hagyom sülni, picit talán nyers lett a közepe, de ezt mindenki maga tapasztalja ki….és persze a hozzávalókat is lehet picit variálni. Holnap reggel házi májkrémmel eszem majd :p




ui.: ma voltam pszichológusnál...ha lesz időm, írok erről is hamarosan.

7 megjegyzés:

Heniiii írta...

Rita, annyira guszta és változatos dolgokat készítesz, bárcsak én is tudnék! de így este beesve munkáról nem merek kísérletezgetni... Lehet, hogy lassan paleo főzőiskolát nyithatsz! Mennék első tanítványodnak! :)

Rita írta...

jaj Heni, biztosan ennél még sokkal jobbakat is tudsz:)De jöhetsz hozzám bármikor;)

Unknown írta...

Jó kis paleos dolgokat készítesz :-)
Én egyszer a Király datolyára kattantam rá,még szerencse hogy drága és csak pár szemet vettem egyszerre :-)

Csigusz írta...

Gondolom ez a nagy cuppogos datolya volt, nem az a nyamvadt aszalt, szalas. Ez isteni, mi is imadjuk. Itt jo draga... Uuuu pont most olvastam egy nyers vegan ilyen csokikrem receptet avokadoval. Kiprobalom mert ugyan itt van az aldiban fini nutellaszeruseg maltitolos, de ugyanakkor nem hiszem hogy az az olaj/zsir ami benne van tul egeszseges lenne.

Es nagyon tetszik a jobb oldali felhivas hogy irj segitunk! Nagyon szuper vagy. Majd avass be az esetekbe. Tenyleg kene valami tanacsadot csinalni...

Rita írta...

A király datoját Edi nem ismerem, de ez is nagyon király volt, az biztos:D

És igen Eszter, nem az a száraz féle. És sajnos nem drága 600g-os volt 800 forint:((( jaj, csak nehogy megint vegyek :D

Persze, amint ír valaki, aki segítséget kér valamiben, kérdezlek titeket is:) ez közös segítségnyújtás lesz;)

Rena írta...

Nagyon guszta mindkettőőő !! Én is akarok ilyet...

Unknown írta...

A Király Datolya vagy 3 x nagyobb a simánál ,húsosabb és imádooooom :-)Az ára is 3x-os :-( Zöldségboltban szoktam néha rábukkanni.