2013. április 26., péntek

Sövény volt, nincs


Szerdán reggel 7-re megérkeztünk a kórházba. Persze tök feleslegesen, mert 10-kor kerültem csak ágy közelbe. Egy három ágyas, hűtőszekrényes, mosdós szobát kaptam, két nagyon kedves szobatárssal, úgyhogy panaszra igazán nem volt okom. Ja, és az ágyak is gombnyomásra állíthatóak voltak, úgyhogy ott lifteztem örömömben:D 11.15-re voltam hivatalos az aneszteziológushoz, majd átöltöztem és egész nap csak feküdtem és feküdtem:) A keddtől tartó koplalástól azért nem éreztem magam valami fényesen + a hashajtó is dolgozott már rendesen. Csütörtökön én voltam az első. Kicsit előbb jöttek értem, mint amire számítottam, 8.15-kor már vittek is fel a műtőbe, ami extra szuper felszerelt és modern volt. Ott még picit babráltak velem, feladták a zolknikat, bekötötték az altatót, kikérdezgettek, hogy mire vagyok érzékeny, stb. Fáztam, mint állat, nem tudom hány fok lehet a műtőkben (műtő/hűtő...lehet, nem véletlen ez a hasonlóság), de ahogy ott éreztem, mínusz 10 lehetett :D Aztán egyszer csak jött a gáz, és jó nagyokat kellett sóhajtanom. Kerestem egy órát a falon, de nem láttam. Pedig gondoltam jó lenne tudni, hogy pontosan mikor alszom el. Ja, és gondoltam ám én is rád Popi:)
A következő képekre nem is emlékszem, a műtőben a felkeltésre sem, arra sem, hogy visznek vissza. Arra viszont igen, hogy nagyon fájt, úgyhogy kaptam is altatót, amivel aztán délután kettőig nyomtam a szunyát. Persze ezután sem voltam túl sokra képes, haza is küldtem Gézát és Anyát is, mert a kommunikáció nem nagyon ment. Kaptam egy méh üregbe felhelyezett ballont is, ami arra volt hivatott, hogy tamponálja a vérzést, mert eléggé véreztem a műtét után. Ez tulképpen egy katéter szerű, amit felfújnak a méhben, így megakadályozva a vérzést. Volt is tőle máig tartó, erős menstruációs görcsöm.


Ezt ma reggel vették ki, nem mondom, nem volt valami kellemes érzés, az meg pláne, hogy utána éreztem, hogy ömlik belőlem. De azért mondta a doki, hogy elenged, viszont, ha nagyon véreznék, usgyi vissza a kórházba hétvégére a katéterért. Na, gondoltam magamban, azt már nem, nekem azt vissza nem teszik, pláne nem éber állapotban:D Na, de akkor írom lényeget, idézem a zárólól: "az uterus üregében széles alapon ülő, a méhüreg kb. 3/4-ét kitöltő septum helyezkedett el". A dokibá úgy fogalmazott, hogy egy jókora sövényt távolítottak el, de most már ilyen (közben ökölbe szorította a kezét) szuper a méhem, így most már biztosan alkalmas lesz egy baba kihordására. Mert úgy egyébként, nem lettem volna alkalmas rá szerinte, akkora volt ez a sövény....ennyit erről. Nem értem, hogy miért nem csinálták ezt a tükrözést meg nekem korábban, amikor könyörögtem érte, és miért kellett most is nekem bevállalnom úgy, hogy mindenki (lombik doki, sima nőgyógy) ellene volt? Még jó, hogy L.Á. Doktor Úr mellettem állt ebben:) Ja, és úgy mellékesen megjegyzem, hogy nekem már volt két laparom. Akkor mi a fenéért nem néztek bele a méhembe, ha már amúgy is felnyitottak? Vagy a missed ab-kor? Nem értem én ezt....

Szóval ma haza is indultunk és itthon a következők történtek: (a következő (dőlt) sorokat csak erős idegzetűek olvassák)
Mire ma hazértünk, jól telepakoltam a Tenna Lady-t, amit a katéter eltávolítás után kaptam, meg is ijedtem picit. Gondoltam lezuhanyozom, azután pihi ezrrel, nehogy itt tényleg elvérezzek. Állok kádban, ahova amúgy alig tudtam beszállni, mert szabályosan dőlt belőlem a vér, padlót, mindent összekentem. Szóval állok a kádban, egyszer csak érzem, hogy jön belőlem a levegő...azután érzem, hogy basszus valami más is csúszik ki. Egyszer csak pláccs. Egy akkora, de akkora vérrög. Úr isten, úr isten, csak ennyi jött ki a számon. Komolyan, mint egy nagyobb csirkemáj, mint a tenyerem. Ilyet én még nem láttam, vagyis nem tapasztaltam. Gondolom, attól, hogy tegnap szinte egész nap aludtam, ma meg azért mozogtam picit a hazaút miatt (kocsival jöttünk, de pici séta azért volt), valahogy leválhatott ez a bent maradt vér. De, azóta alig vérzem, úgyhogy nagyon hiper-szuperül érzem magam:)

A dokival megbeszéltük, hogy 3 hét múlva elmegyek hozzá kontrollra, addigra húzódik ugyanis össze a kb. 1-2 centisre tágított méhszáj. Addig is persze csomó tiltás van: no szex, no fürdő, no idegen wc. Július végén pedig szeretne csinálni egy ellenőrző tükrözést, hogy megnézze, minden szépen beforrt-e. De az csak egy mély bódításos, normál méh tükrözés lesz, remélem csupa jó hírrel a végén:)
Hozzá már kértem is időpontot, május 15-én megyek a magán rendelőjébe. Ééééés elintéztem ma még egy dolgot (tudjátok milyen vagyok). Megyek ám Parádra is:)))) Mégpedig valószínű május 21-én. Kapok majd pontos értesítést a kórházból, de most ezt a dátumot beszéltük meg az ottani dokival. Jupiiiiiiiii. Persze, ha 15-én úgy látja L.Á. doki, hogy még ne menjek, akkor szólok azonnal a parádfürdőieknek, de úgyis rendben lesz minden:) Júni 22-én megyünk egy nagyon kis exkluzivi esküvőre is, azután pedig már ripsz-ropsz és itt is lesz a júli vége, szóval repül az idő rendesen:)

23 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szuper hírek! Tényleg gáz, hogy eddig ez nem derült ki, de így a szép méheddel jó lesz terhesedni. (van ilyen szó :))
gabi

Névtelen írta...

Ba...a meg, Rita, kirázott a hideg! Hogy a fenébe nem vették ezt az óriást eddig észre? No de innentől szép, tágas és persze kényelmes kuckó várja a Te felhőcskén üldögélőd!
De jó! De jó!

1ny

Csigusz írta...

Nyilvan kar a multon ragodni, de meg jo, hogy Neked kellett szinte konyorogni... Kerlek szepen barmennyire szereted a Forgacs dokit, dorgold mar az orra ala a jo k... eletbe.

Ezen kivul, nagyon gyors gyogyulast kivanok es sok puszi. Es most mar sikerulni fog :)

kretty írta...

Gyogyulgass!!! Bakker, lehet,hogy a mehenkivuliket is ez okozta... :(

Somogyi Andi írta...

Szia Rita,
örülök, hogy túl vagy rajta, drukkolok, hogy minél hamarabb sikerüljön a baba.
Az iylen jellegű problémákat csakis a lapr-hiszto beavatkozásokkor tudják látni, és orvosolni. Ezért fontos, hogy lombik előtt tisztázva legyenek ezek. A missed ab műtétkor a doki nem látja a méhet belülről, csak érzésre dolgozik, az nem ere való beavatkozás.
A forgács intézetnél maradtok?

Rita írta...

Köszi Lányok a sok-sok drukkot, és a biztató szavakat is:)
Kretty, ezt még a műtét előtt én is kérdeztem a dokitól, azt mondta, hogy ettől nem lehetett...meg aztán azok a méhenkívülik elvileg nem közvetlen a méhnél voltak, hanem a vezetőben. De végülis ki tudja.

Andi, tudom én, hogy missed ab-kor nem derülhetett ez ki, csak akkor is bosszantó, hogy 3x voltam már altatva nőgyógyászati műtét miatt és ez még nem derült ki...szerintem felháborító!
5 fagyink van még, azokat itt ültetik vissza. Úgy tudom, hogy át lehetne szállíttatni máshova, de erre most nem költünk. Ha nem sikerülnek a beültik, akkor váltunk. DE ÚGYIS SIKERÜL MOST MÁR;)

Estsanatlehi írta...

Huh, ezt aztán jó hamar lezavartad! És basszus, milyen jó, hogy a műtét mellett döntöttél végül...
Feküdd végig a hétvégét jó kis nyitott ablaknál, és nézz végig valami bugyuta csajos sorozatot... :)

Pocilakóra várva írta...

Naná, hogy minden rendben lesz!:)

Popi írta...

Jujj, az a véres rész nem semmi! Szuper, hogy most már minden ok! :)

Unknown írta...

Én is nagyon örülök, hogy túl vagy rajta :) És Parádfürdőt is lerendezted ! :)

Heniiii írta...

Rita, olvastalak napközben mobilról, most értünk haza, hogy írni is tudok. Nagyon megdöbbentem, hogy 3/4 részt kitöltött a sövény! De most mar minden rendben lesz, én érzem, TUDOM!!!!!!! :) (a véres "májas" részt én is megtapasztaltam a missed ab után, durván megijedtem, de megnyugtattak, ez normális:) jaj de örülök, hogy ilyen kis pörgős és új energiákkal teli vagy! :) puszi!

Rena írta...

Pihenj nagyon sokat! Nagyon jó hogy végül ilyen gyorsan kaptál Parádra is időpontot, jó lesz az Neked:)feltöltődsz minden téren!

Rita írta...

De cukik vagytok Csajok, köszönöm:)

Heni, tudtam, hogy valakinél olvastam már ilyen véres sztorit :D

Névtelen írta...

Szia Ritus! Örülök, hogy a műtét mellett döntöttél, és sikeres volt, így tényleg nagy esély van a következő lombik pozitív eredményére! :-) Tudod, szükségem lenne egy sikeres fagyis beülti példára! :) Puszillak Ritus, jó pihenést! Anita

Rita írta...

Igyekszem Anitám:))) De figyu, megelőzhettek ám! Nekünk azért még jó pár hónap, mire oda jutunk. pusszancs:)

Audrey írta...

a méhed 3/4-ét elfoglalta? nem csoda, hogy nem ment, bármit csináltál. de most kint van, szóval ez tk jó. szépen beforr, és bababarát lesz nagyon! :) izgultam érted nagyon,cs ak a mobilról nem engedett kommentelni valamiért a blogod :( de erősen gondoltam Rád! :)

Rita írta...

Köszi Audrey neked is, nagyon!:) Egyébként valóban 2 cm-es volt a sövény, ahogyan azt a korábbi méhtükrözésen megállapították...de mivel a méh ürege kb 3 cm, ez így szinte kitöltötte. (még mindig nem értem, hogy miért lett ez akkor elbagatellizálva) Na, de nem rágódóm :D

mrsg írta...

Szia Rita :) Drukkoltam neked nagyon,neha Est-el uzenni is probaltam ;) Orulok hogy a mutet mellett dontottel es hogy tul vagy rajta :) nem is ertem otthon miert nem tulajdonitanak nagy jelentoseget a sovenynek.Nekem tavaly egy uh alapjan a dokim sovenyre gyanakodott,csinaltak is egy mehtukrozest es egy laparos atjarhatosagit egyuttal,de az a lenyeg hogy nekem rogton azt mondta a dokim hogy ha ott soveny van akkor ki kell szedni,mert igenis gatolja a teherbeesest ill beagyazodast.Es ha belegondolunk akkor ugye ilyesminek nem kellen ott lenni,szoval az ilyet ki kell szedetni ;) Nagyon drukkolok hogy eljojjon a kis csodad a pocakodba :)Oleles igy ismeretlenul is :)

Rita írta...

Jaj, kedves Mária köszönöm:) Igen, megkaptam az üziket és nagyon meg is nyugodtam akkor, hogy jól döntöttem;)
A dokim, aki műtött, nekem is azt mondta, hogy így nem tudtam volna kihordani egy babát, szóval köszi a megerősítést még egyszer!!!!! puszillak

mrsg írta...

Orulok neked Rita :) Nagyon -nagyon drukkolok neked es mindannyiotoknak :) Puszi Marcsy ;)

Anett_1 írta...

Hatalmas sövényed volt.... de örülök, hogy már csak volt. Minden készen áll egy babóca befogadására :)
Gyorsan elintézted Parádot is, ügyes vagy!

Névtelen írta...

Ritukám olvastalak, :) szóval tessék minél hamarabb regenerálódni és irány Parád :)

Rita írta...

köszönöm, köszönöm:)))