2012. december 12., szerda

Dokinál



Tegnap végre eljött az idő, eljutottunk a gasztroenterológiára, hogy laktóz és a glutén teszteket megcsináltassuk. Egy hónapja kértem az időpontot ugyebár, és csak úgy sikerült ilyen "közeli" időpontot kapnom, hogy G-t is bejelentettem, és mivel ő régi páciens, így ő kapott mostanra. Én, mint új páciens, csak január vége-február elején mehettem volna. Na, de ez most már végülis lényegtelen, fő, hogy bejutottam én is viszonylag normális időpontban. 14:30-ra volt időpontunk, azaz G-nek, nekem 14:45-re. Na, mármost, hiába lakunk kb. 5 percnyire, mi azért biztos, ami biztos alapon, meg azért, hátha bejutunk előbb (ha-ha-ha), odaértünk kettőre. Na? És mikor jutottunk be? 17:00-kor….3 órát ültünk ott basszus. Persze ezt már az odaérkezésünkkor sejtettük, hiszen vagy 5-6 embernek volt 14:30-ra időpontja, szóval nem ez számított. De akkor meg mindek adnak időpontot? Egyáltalán miért nem mondták a telefonban, hogy hidegélelemmel készüljünk. Nem beszélve arról, hogy G-nek 16:15-re jelenése volt a fogdokinál, így ott késtünk 2 órát. Magyar egészségügy…

Ötkor együtt mentünk be G-vel. Vele kezdte a doki. A vizsgálat (azaz beszélgetés) végén megkérdezte a doki, hogy van-e még valami. G. persze habozott, mire én mondtam, hogy igen. (neki is meg akartam csináltatni ugyanis a két vizsgálatot, de a lüke nem merte mondani) Erre a doki, azt mondja, ő már rég elvált volna tőlem, és hogy G. hogy bírja (mármint engem)….Na, ezen én úgy kiakadtam/megsértődtem. Hát rosszat akarok én basszus? Mondtam a dokinak, igen, én ilyen vagyok. A 2 évvel ezelőtti vizsgálatra is én citáltam el (hozzáteszem úgy, hogy a házi doki is tök idiótának tartott, hogy elakarom küldeni G-t kivizsgáltatni), és milyen jól tettem, hiszen nagyon rossz dolog is lehetett volna a következménye, ha akkor nem megy el a vizsgálatra. De tőlem el kell válni ezért, én ilyen gonosz, kibírhatatlan nőszemély vagyok. Ezek után persze visszavett + amikor az is kiderült, hogy lombik miatt kell a vizsgálat, na akkor meg pláne. (kiderült, hogy ők is sok évet vártak a gyerekekre) Kérdezte, hogy miért nem ezzel kezdtük. (mert persze a beutalónkon ez nem szerepelt, mert a hülye háziorvos nem volt képes ráírni)
Ezután következtem én és én is megkaptam a beutalókat:) Ma már voltunk is a lisztérzékenységi vérvételen. TGA, TGG, GLDA és GLDG-t néznek. A laktóz fújós teszt csak január végén lesz sajna. Extra bónuszba pedig elmegyek február végén egy jó kis colonoszkópiára is:D Szóval a következő lombikunk tuti, hogy csak utána lesz. Talán valamikor  márciusban. Addig is látogatom továbbra is a pszichológust és az sem nem ártana, ha megjönne már végre. De csak januárban akarom felhívni az új endó dokit, mert a Wild yam kapszulát majd csak most kezdem el szedni…egyelőre még reménykedem, hogy az segít.

A karácsonyi készülődés halad, bár most úgy érzem, hogy csomó dolgom van és még csomó mindent kellene vásárolnom, és hogy tele van ezekkel a fejem és azt sem tudom, mihez kezdjek, de azért halad. Jövő héten meg is mutatom, miket kreáltam:)
 

7 megjegyzés:

Audrey írta...

Hú, hol van ez a bunkó gasztroenterológia? Nekünk a háziorvos írt beutalót gasztrora a Jánosba, ma a BMC után le is ballagtunk az I. Bel-re időpontért (gondoltam, ha már ott vagyunk, jobb személyesen, mint telefonon), és cukik voltak, bár picit kaotikusak, de febr.11-re kaptuk az első időpontot, és másnapra a következőt (2szer kell menni fújni). Naponta szumma 4 embert csinálnak (egész nap!), csak extra indokolt esetben 5-öt, de arra már húzzák az orrukat. Ja, és fontos, h előtte 6 hétig nem szabad antibiot enni, így ez nekünk pont jó, mondtuk is, h G jan első napjaiig szedi a mostani kör Kopás antibiot, nem gáz-e, de mondták, h így pont meg is van a 6 hét, uh jók leszünk.
A feleség kritizálása meg extra taplóság, mert a pasik olyan mulyák ilyesmiben maguktól, így egy gondos, jó feleség csak legyen nyugodtan határozott a férje egészsége érdekében.

Audrey írta...

A colono elég ijesztően hangzik... brr.. ere van ok, vagy csak a teljesség kedvéért? :(

Rita írta...

Ugye Audrey? Nem is értem miért baj odafigyelni a férjecskénkre.:(

Nekünk is két napos lesz a laktóz teszt. De persze nekünk nem mondták az antibiotikumot, nem mintha szednénk, de azért mondhatták volna!

A colonoszkópia csak úgy kell. (hugicámnak + a családban még 1-2 embernek sajnos fekélye van, ezért gondoltuk nálam sem árt, ha megnézik) remélem negatív lesz, hiszen tünetem nincs :)

Audrey írta...

Az antibio mellé azt is mondta, hogy előtte nuku evés, ivás, FOGMOSÁS. De ezt biztos nektek is mondták. Szenvedni fogok a fogmosás hiányától, ez tuti, de ha ez kell, ez kell. szerencsére mi 8.15-re megyünk reggel.

Fő az óvatosság, de csodállak, mert a colono nem egy kellemes dolog, úgy hallottam :( remélem minden ok lesz! :)

Rita írta...

igen éhgyomora kell menni, ezt mondták, de, hogy nm szabad fogat mosni, na azt persze nem, úgyhogy köszi, hogy elmondtad:) mi szerencsére 7.30-ra megyünk és 11-ig tart. hogy hogy fogom kibírni evés-ivás nélkül, azt nem tudom.

a colonoszkópia tényleg nem valami kellemes (1× voltam már), de csak túlélem, azt a páár percet valahogy:)

Heniiii írta...

bocs, közben látom, már írtad, pár perc :)

Rita írta...

Köszi Heni:) Vicces, hogy tőletek több tájékoztatást kapunk, mint a dokitól.
Van itthon homeopátiás fogkrémünk szerencsére. Az nem tartalmaz mentolt, úgyhogy azzal lehet előző este fogat mosni talán.

A kolonoszkópia elvileg 5-10 perc...nem több annál. Remélem nálam csak 5 perc lesz:D