2013. szeptember 7., szombat

Paleo



MÁKTEJ

Hugim kívánsága volt, hogy ha otthon leszek, csináljunk máktejet, mert neki most nagyon kellene a kálcium pótlás. Gondoltam mielőtt élesben kipróbáljuk, megcsinálom még itthon. Vettem is ma a Dm-ben mosózsákot a szűréshez. (bár most jut eszembe, hogy van itthon pár harisnya is, az is jó lett volna...)
Szóval ma reggel elmentem a piacra és vettem 30 dkg mákot. Persze miután kimérte nekem a bácsi, vettem észre, hogy darált mákot adott. Így ezt használtam, eltérve picit a recepttől, de most már elhasználom. Hogy is ne használnám, amikor imádom a mákot minden formában:)

A recept:
A mákot beáztatjuk 1 éjszakára. Az áztatólevet leöntjük róla majd a mák mennyiségéhez 2-3 szoros mennyiségű vízzel turmixoljuk. Gézen, harisnyán vagy mosózsákon keresztül kinyomjuk a levét és kész. Én most 2 dl mákot öntöttem fel 4 dl vízzel, és mivel darált mákot használtam, így csak 1-2 órára áztattam be, és ezzel az áztatóvízzel turmixoltam botmixerrel. Tettem még ebbe az elegybe 2 szem mennyei datolyát is. Így is finom nagyon, de egy kis fahéjjal és kakaóporral naná, hogy kakaónak is:) És hogy mák íze van-e? Igen. Úgyhogy aki nem szereti a mákot, annak csak sok-sok kakaóporral, fahéjjal fog ízleni, de mindenképp próbáljátok ki!

Egy kis ösztönzőnek íme a mák jótékony hatásai:
A mák aminosavakban, zsírsavakban, foszforban, kalciumban, káliumban, magnéziumban és vasban gazdag. Az olajos magvak közül a mák tartalmazza a legtöbb cinket, mangánt. Régóta tudjuk, hogy lassítja az öregedési folyamatokat, elősegíti a magas vérnyomás csökkentését. Kedvező zsírsav összetételének köszönhetően megelőzhető a trombózis és embólia kialakulása. Normalizálja a vér koleszterinszintjét, fokozza a szervezet védekező mechanizmusát. Jótékony a sebek gyógyulásában, növeli a szellemi teljesítőképességet, idegerősítő, idegfájdalom csökkentő, nyugtató, altató hatású.

Azt hiszem esti kakaónak fantasztikus lesz:) 


A kép nem az enyém, de mindenképp meg akartam mutatni.
Hát nem fantasztikus, hogy  milyen fehér? 

1 megjegyzés:

Csigusz írta...

Hat ez nagyon kemeny! Minden elismeresem erte. :) Megkostolnam. Neki latok egyszer :)